Wat een week | Blog 2 - 19 september 2021

19 september 2021 - Valencia, Spanje

Lieve allemaal,

De tweede stage week zit er ook alweer op! Ik had het niet verwacht, maar wat kunnen 7 dagen enorm van elkaar verschillen. Het lijkt zo weinig, 7 daagjes. Maar niets is minder waar.

Op maandag zijn Megen en ik vrij van stage. We moeten namelijk 32 uur stage lopen in de week. Dit valt voor ons te halen in vier dagen. Dus hebben we afgesproken om dit dan te doen van dinsdag tot vrijdag. Wel met de afspraak, mocht het nodig zijn, dat we bij kunnen springen.

We zijn samen lekker een dagje naar het strand gegaan. Het was even bewolkt en we hebben wat regen gehad, natuurlijk gebeurd dit net de dag dat wij naar het strand gaan... maar tegen de middag verdween dit en hebben we nog heerlijk kunnen genieten van de zon.

Later kreeg ik een bericht van een kennis van mij. Hij vroeg me of ik zin had om mee paella te gaan eten met een vriendin van hem. Natuurlijk hebben Megen en ik ja gezegd tegen dit aanbod. We moesten erop uit en dit was een buitenkansje. We zijn op tijd van het strand naar huis gegaan en gingen ons klaar maken voor deze gezellige avond. We moesten even zoeken waar het was, maar uiteindelijk zaten we helemaal goed. De mensen waar we mee hadden afgesproken kwamen heel wat later aan dan wij. We hadden zelfs al bijna onze paella op. Maar joh, alles op z'n tijd. We hebben nog een leuke avond beleefd en tot aan sluitingstijd toe lekker kunnen zitten en kletsen met elkaar.

Paella

De volgende dag waren we natuurlijk na stage bek af. Hard gewerkt en een korte nacht gehad. Sporten zat er niet meer in. Lekker op tijd naar bed.

Woensdag hadden we het eerste contact met school. Hier werd verteld wat wij geacht worden te doen aankomende maanden en waar we rekening mee moeten houden als we straks terug komen.

Na stage keek ik toevallig in de brievenbus. Ik zag dit iemand anders namelijk ook doen dus ik dacht laat ik ook maar even interessant doen. Tot mijn verbazing zat hier een enorm grote kaart in van een aantal lieve vriendjes van mij.

Kaartje

Buiten dat ik hier met een hoop nieuwe avonturen bezig ben, heb ik in Nederland ook een aantal dingen lopen. Woensdag was ook de eerste training van het wedstrijdteam. Dit volg ik nu dus online. Het is even aanpoten en onwennig. Normaal train je, vooral voor grote optredens of wedstrijden echt met je team samen. Nu doe ik dit alleen en in een ander land. Maar dat maakt het niet minder leuk!

Donderdagavond ging het helaas ineens minder goed. Ik werd ziek. Waarschijnlijk had ik een buikgriep te pakken. Dit heerst bij ons op stage dus heel gek was het niet. Naast alle inhoud uit mijn maag en darmen te hebben gekregen, ging het dusdanig zo slecht dat ik 's nachts ook ben flauwgevallen. Gelukkig was ik snel weer bij bewust zijn en was Megen er om me te helpen waar ze kon.

Hier ben ik erg van geschrokken en heeft mijn lichaam ook een enorme klap gehad. Ik moet heel veel weer rustig aan opbouwen. Ik ben vrijdag thuis gebleven. Simpelweg omdat ik nog niet sterk genoeg was maar ook in verband met het besmetten van andere mensen op stage.

Gelukkig heb ik dit weekend vooral mijn rust kunnen nemen zodat ik weer, zo goed als kan, ben opgeknapt voor een nieuwe stage week.

Het was een erg bewogen week, maar we hebben het overleefd. Ik ben dankbaar.

Dikke kus, Lies

1. Brigitte van de Koevering:
    20 september 2021
    Wat leuk om je berichten te volgen. Behalve zon, zee, strand en lekker eten ook flink aanpoten met 32 uur per week stagelopen. Is de voertaal Engels of spreek je al een beetje Spaans? Ik blijf graag op de hoogte.
    Doe je veel groeten aan Megen?
  2. Brigitte van de Koevering:
    20 september 2021
    Doe je veel groeten aan Megen?