Veel festiviteiten! | Blog 10 - 21 november 2021

21 november 2021 - Valencia, Spanje

Lieve allemaal,

Afgelopen tijd is er weinig spannends gebeurd. Vandaar dat er een weekje mist!

Deze week hadden we wel veel feestjes die benoemd waardig zijn!

Vorige week was het Sint Maarten. Helaas waren de lampionnen niet op tijd af, dus had mijn stagebegeleidster gekozen om het een weekje op te schuiven. We hebben met de kindjes liedjes gezongen, gedanst en rondgelopen met de lampionnen. Dit vonden ze erg leuk, maar ook een lastige opdracht! Want probeer maar eens van dat kaarsje af te blijven ;)

Deze week was het ook weer tijd voor een ‘color-party’. Het was nu tijd voor de kleur oranje. Als échte Nederlander heb je wel iets van die kleur in je kast liggen, maar laat ik nou net even niet mijn feestkleding hebben meegenomen naar Spanje… Gelukkig genoeg zaakjes om wat oranje details te halen!

In de aanloop naar de ‘Orange party’ heb ik het klassen kunstwerk weer mogen maken! Wij kregen nu de tijger. Ze wilden eerst Garfield maken.. tot ik ze vertelde dat dit maar een kat was.. Later kwam ik zelf met het idee om Tijgertje (van Winnie the Pooh) te maken! Zie hieronder het resultaat;

TijgertjeBegeleiden van de activiteit

Alle kindjes kwamen in hun mooiste oranje kleding en stond de dag uit het thema oranje. Ze kregen wortels om te proeven. We hadden er heel veel over en besloot ik dus om met de kinderen te kleuren met de wortels!

Kleuren met wortels!

Buiten het feit dat we ons nog goed kunnen vermaken, kijken Megen en ik er erg naar uit ok naar huis te gaan. Om ons door sommige dagen heen te sleuren heb ik dan een mooie aftelkalender gemaakt. Zo houden we onze moed er nog in!

Aftelkalender

Na deze stagedag zijn Megen en ik ‘s avonds naar de tattooshop gegaan. Hier heeft Megen een hele mooie tattoo laten zetten! Het zijn coördinaten van ons appartement hier in València. Heel gaaf!

In het weekend zijn we weer bij onze vriendinnen geweest en hebben we de verjaardag van een van de meiden gevierd! Het was natuurlijk weer erg gezellig en hebben we enorm genoten.

Ik ben dankbaar voor alle fijne en veilige momenten die ik hier heb mogen meemaken. Dit alleen al door 3 hele lieve en mooie meisjes.

Dikke kus, Lies

1. Brigitte van de Koevering:
    24 november 2021
    Hoi Lisa, lekker duurzaam om de overgebleven wortels te gebruiken om te schilderen, goed idee.
    Je schrijft dat je de dagen aftelt dat je weer naar Nederland mag, op zich is dat een gezond teken maar probeer ook vooral nog te genieten van je vrijheid daar. Hier lijkt het erop of we weer in een lockdown gaan hoewel de scholen open mogen blijven maar de horeca en alles wat het leven een beetje leuk maakt gaat de komende weken dicht is mijn verwachting. Doe veel groetjes aan Megen en ik bewonder graag haar tattoo bij thuiskomst. Hou je taai en stay strong.
  2. Rinske:
    24 november 2021
    Wat leuk om Sint maarten mee te vieren! En wat grappig die aftelkalender, nog heel veel plezier de laatste weken en bewonder graag jullie tattoos bij terugkomst;). Zag op de foto's dat jij er ook een hebt laten zetten.