Nog even doorknallen! | Blog 7 - 24 oktober 2021

24 oktober 2021 - Valencia, Spanje

Lieve allemaal,

Deze week werd het er allemaal niet rustiger op. Op stage hadden we maar liefst twee party’s te vieren en kwam ons aller eerste bezoek langs!

Het begon allemaal met de vieren van het Oktoberfest! De kinderen, alle leeftijden op mijn stageschool, krijgen elke dag ook les in Duits. Verder wordt er gedurende de dag, alleen Engels gesproken. In combinatie met de Duits lessen, is er dus besloten om deze festiviteit te vieren. We hebben daarbij een ketting geknutseld en de kinderen mocht ook, passend bij het thema verkleed komen.

Oktoberfest!

Later deze dag ben ik naar de tattooshop gefietst met Megen. Ik had mezelf dit namelijk beloofd als verjaardagscadeautje! Ik had op voorhand bedacht wat ik wilde en ben in gesprek gegaan. Zij hebben voor mij nog een aantal dingen uitgetekend en toen kwam de naald tevoorschijn! Van te voren was het iets wat spannend, wist ik dit wel écht zeker? Maar naderhand, geen seconde spijt gehad!

Gratitud: dankbaarheidDe geboortebloemen van mijn familie

Donderdagmiddag is de familie van Megen aangekomen, hier in València. Wij zijn in de avond gezellig met z’n alle gaan eten en hebben nog afgesloten met een heerlijk ijsje. Wat leuk om weer mensen van ‘thuis’ te zien!

Vrijdag was het tijd voor de Red-party. Elke maand hebben ze een party. Met in de hoofdrol een bepaalde kleur. In oktober werd de kleur rood gevierd. Dit zal in november, oranje zijn. Ik heb samen met de kinderen onze groepsversiering gemaakt. We hadden eigenlijk heel saai een krijtje, omdat dit over was. Gelukkig konden we hier nog over brainstormen en zijn we toen tot de conclusie gekomen dat er nog zat andere rode spullen bestonden die nog helemaal niet gemaakt zouden worden, zoals een lipstick!

De rode lipstick

In het weekend spendeerde Megen vooral tijd met haar familie. Ik ben op pad gegaan en bij mijn andere vriendinnetjes geëindigd. Hier heb ik vrijwel het hele weekend gespendeerd. Dit was erg gezellig. We hadden weer enorm genoten!

Ik ben dankbaar voor deze goede week!

Dikke kus, Lies

1. Katinka:
    2 november 2021
    Mis alleen t fietsverhaal maar oké 😘🤣