Een weekje rustig aan | Blog 5 - 10 oktober 2021

10 oktober 2021 - Valencia, Spanje

Lieve allemaal,

Er is weer een week voorbij! Het is voorbij gevlogen. Weliswaar niet helemaal gesmeerd. Ja, alweer.

Deze week hadden we een zieke collega. 2 dagen was zij afwezig. Op zich viel het nog mee. Maar de dagen zelf was het flink aanpoten. Dag 1 waren ik en de aanwezige teacher een goed team. Dag 2 zat zó veel tegen. Ik schrok soms van mijn eigen reacties en hoe radeloos ik soms was bij bepaalde acties van de kinderen.

Ik had veel bewondering voor de teacher. Ze hebben eigenlijk een heel strict curriculum waar ze zich vanuit de school aan moeten houden. Maar met kinderen van 2,5 gaat dat soms best lastig. Zeker als je dan ook onderbemand bent! Toch had deze meid elke keer weer een ‘oplossing’ voor de situatie wat er op dat moment speelde en hebben we toch zo ongeveer de dag gedraaid zoals het zou moeten.

Ik ben flink bezig met het maken van foto’s van de kinderen. Ze moeten binnenkort namelijk een presentatie sturen naar de ouders over het dagritme van de kinderen. Ook krijgen ze daar het een en ander uitgelegd over het curriculum en waarom er voor dat aanbod gekozen wordt.

Het weekend hebben we rustig aangedaan en hebben we de gehele zaterdag lekker rustig aan, op bed, gespendeerd! Even bijkomen van alle indrukken van de week, dat waren er stiekem best veel.

Zondag zijn we weer op pad gegaan en lekker de stad in gedoken. Heerlijk was dat. Ik heb mijzelf alvast een beetje verwend voor mijn verjaardag en heb zin in aankomend weekend!

Ik ben dankbaar voor de lessen die ik hier, in een korte tijd, al heb mogen leren.

Dikke kus, Lies

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katinka:
    12 oktober 2021
    Hoop dat de rest van de week rustig verloopt en je lekker van je verjaardag gaat geniet 🥳
  2. Brigitte van de Koevering:
    13 oktober 2021
    Ik maak uit je mail op dat je af en toe behoorlijk in het diepe wordt gegooid. Gelukkig staat er iemand naast je met een flinke vishaak die je weer op het droge trekt. Dit zijn ervaringen die je nooit meer zult vergeten maar dat het flink wat kruim kost wil ik wel geloven. Goed dat je tijd neemt om te ontspannen dat heb je echt nodig om de accu weer op te laden. Ik wens je een hele fijne verjaardag met veel knuffels.